środa, 18 maja 2016

#68 Bananowy mug cake

Aleeeeż dawno mnie tu nie było! Zbliżający koniec się roku daje troszkę popalić, a wolny czas maksymalnie wykorzystuję na wszystko oprócz wszelkiej elektroniki. Ale, ale! Pojawiam się znów na chwilkę z ostatnim lub przedostatnim postem, bo w następnym tygodniu wyjeżdżam na 'zagraniczny trip' :) . Myślę, że później jakaś ładna relacja z tego wyjdzie. :)
PS. Polecacie może jakieś miejsca konieczne do zobaczenia/zajrzenia w Amsterdamie/Paryżu/ Norymbergii? 

____________________________________________
A teraz! Mój absolutny ostatnio hit posiłkowy, który mogłabym jeść na każdy posiłek! :) Babeczka z kubeczka, babeczka z mikrofali, czy po prostu - mug cake!  Kiedyś próbowałam je robić, ale zdecydowanie nie wychodziły aż tak pyszne!


-banan /najlepiej dość dojrzały/
-2 jajka (lub 1 żółtko, 3 białka)
-około 20-25 gramów płatków jaglanych
yżka kakao
-1/3 łyżeczki sody lub proszku do pieczenia
-masło orzechowe


Banana rozgnieść w kubeczku, dorzucić 2 jajka, płatki jaglane, kakao i sodę. Dokładnie wszystko wymieszać. Piec/podgrzewać w mikrofali około 4-5 minut (zależy od mocy).  Następnie przełożyć na talerzyk.
Najlepiej, kiedy jest jeszcze gorące - nałożyć masła orzechowego, które będzie się topić, a następnie rozsmarować na ciachu.

PYSZNE!




41 komentarzy:

  1. No dobra, jednak jestem głodna. Świetny pomysł, wykorzystam :D Fantastycznej wycieczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam takich ciast, ale kuszą mnie od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A sprawdzają się super. :D Mega szybkie - mega dobre! :D

      Usuń
  3. Muszę w końcu spróbować; )
    Szczęśliwej podróży Ci życzę :) A w Amsterdamie polecam stroopwafels i zupę groszkową. Ogólnie to cudowne miasto, więc wycieczka na pewno będzie udana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, próbuj. :DD I kombinuj ze składnikami, jestem pewna, że wymyślisz coś super. :D
      Dziękuję! W Amsterdamie byłam ( niemal dokładnie rok temu) z klasą, teraz namówiłam rodziców, bo to miasto, do którego mogłabym wracać i wracać. :)) Dziękuję!

      Usuń
  4. Aaaa,na pewno zrobię :D Kocham mig Cake'a.Nietety ,w żadnym z tych miejsc nie byłam (jeszcze ;)) ale bardzo bym chciała :D Napisz potem jak było i czy watro jechać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś odwiedzisz i zrobisz nam super relację na blogu! :D
      Ja już Ci teraz mogę powiedzieć, że warto. :))) Rok temu miałam wycieczkę Paryż-Bruksela-Amsterdam i było tak cudownie, że udało mi się namówić rodziców na zahaczenie też o Amsterdam (chcieli tylko do Paryża). ;)

      Usuń
    2. Odkąd obejrzałam Gwiazd naszych wina z mamą,powiedziałbyśmy sobie,że na pewno kiedyś się tam wybierzemy!Nie pozostaje mi nic innego,jak życzyć ci udanej wycieczki! :D

      Usuń
    3. GNW jest cudowne. :D Film oddaje, jak dla mnie, cudownie klimat Amsterdamu. :D

      Usuń
  5. mug kejka nigdy nie próbowałam ale patrząc na składniki musi być przepyszny! ohoho zazdroszczę wycieczki! i z niecierpliwością czekam na relacje- rób mnóstwo fotek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszny. :> Trochę jak taki placek bananowy, ale o wiele szybciej się go robi. ;D
      Dziękuję!

      Usuń
  6. Czasami serio żałuję, że nie mam mikrofali :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co… u mnie praktycznie nikt nigdy jej nie używa. :D A jak już to bardzo rzadko. ;D Dopiero ja ostatnio z tymi ciachami szaleję. :D

      Usuń
  7. Nie było ale już jesteś i to się liczy :) Z całego serca życzę Ci udanego wyjazdu i dobrej zabawy ;) Może jakaś mini fotorelacja z wycieczki? ;)

    Co do babeczki to nie mam możliwości przygotować ale na pewno była i jest smaczna ;) A ten kubek jest uroczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotorelacja będzie! Dziękuję! :))) <3

      To taka inna wersja placka bananowego z patelni w sumie. :D
      Uwielbiam takie duuuże i fikuśne kubki. :D Ten akurat był prezentem dla mamy przywiezionym rok temu z wycieczki.:D

      Usuń
    2. Nie ma za co :)

      Twoja mama ma bardzo dobry gust :)

      Usuń
  8. Uwielbiam bananowe smaki. No i takie mini ciasto na szybko z chęcią bym sobie zrobiła choćby dziś wieczorem. Skorzystam z przepisu :) Niech no tylko znajdę jakiś spory kubek :D Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze muszę się zabrać za moje ciacha Delecty i dr Oetkera. Potem będę kombinować z własnymi, o ile w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurka, ale mam dziwne wrażenie, że tymi gotowcami mogłabyś się zrazić do takich tworów. xd

      Usuń
  10. Ale świetny pomysł! Nie jadłam jeszcze nigdy babeczek z mikrofali, ale na pewno to się zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego życzę w takim razie! :D

      Usuń
  11. Nie dość, że denerwuje nas bark piekarnika w mieszkaniu to jeszcze wkurzasz nas nie posiadaniem mikrofali xD A taką babeczkę z kubeczka chętnie byśmy wszamały :D Nooooo tylko nam wróć z tej wycieczki cała i zdrowa :D Koniecznie musisz się nią tutaj pochwalić (rób zdjęcia jedzonka bo to nas najbardziej interesuje xD).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A weź. :D Ta mikrofala tak długo się kurzyła, że trzeba było w końcu ją jakoś wykorzystać. :D
      Dziękuję! <3

      Usuń
  12. Mam nadzieję, że ten koniec roku nie da Ci za bardzo popalić :) banany są pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja od dawna już planuję coś takiego zrobić i pewnie prędzej czy później skorzystam z Twojego przepisu. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, próbuj! :D Czasem bardzo fajna oszczędność czasu. :D

      Usuń
  14. Możesz mi mirofalówkę, a zrobię. Czemu tak kusisz? MO i banan to niebo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyślę kurierem. :DDD
      Tak! to połączenie - genialne !

      Usuń
  15. mug cake? łaaaa!!! to dla mnie nowość! Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam dzisiaj tego mug Cake'a,wyszedł przeeeepyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega się cieszę, że zasmakował! :D

      Usuń
  17. Swego czasu też robiłam zdrowe ciacha z kubka :). Ale z bananem jeszcze nie. Bardzo fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  18. O matko jak to pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń