czwartek, 5 maja 2016

#66 Wegańskie ciacho-ciastka!


~opakowanie płatków musli LO od Sante

~1 lub 2 banany
~masło orzechowe ( według uznania :)) )
~kakao (+ w wersji niewegańskiej - białko smakowe)
~3 duże łyżki nasionek chia 
~woda lub mleko roślinne

Rozgniatamy banany. Resztę składników oprócz wody/mleka dokładnie mieszamy i łączymy z bananem. Dodajemy wodę - tylko tyle, żeby mieszanka była leciuuutko lejąca. To znaczy, tak żeby przechylając miskę na boki - całość mieszanki delikatnie się przemieszczała. Miskę odkładamy do lodówki na ok. 20/30 minut, żeby płatki i chia nasiąknęły wodą. Rozgrzewamy piekarnik do ok. 190 stopni. Na papierze do pieczenia układamy kulki (mogą się nieźle kleić), które potem spłaszczamy. Pieczemy od 20 do 30 minut. Po upieczeniu czekamy do ostygnięcia - lepiej smakują lekko chrupiące.:) 

27 komentarzy:

  1. No i takie przepisy to ja lubię. Szybkie na zdrową, pyszną przekąskę. Ale bym zjadła takie ciacho :) Moje smaki, lubię takie. Domowe najlepsze zdecydowanie. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak!: )) Domowe zawsze naj!:D
      :*

      Usuń
  2. Powiem jedno - omniomnom :D Dawaj mi tu jedno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, następnym razem pakuję i wysyłam do łodzi! :D (PS. Wybacz, że z małej literki, ale coś mi się to popsuło i kiedy próbuję napisać duże ł to mi jakieś okienka wyskakują)

      Usuń
  3. Takie proste a jaki smak... niebo w gębie ;) Jak to mawiają "smak tkwi w prostocie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem Ci, że bym przegryzła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, trzeba będzie kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie prosto-składnikowe najlepsze. :D

      Usuń
  6. Nie mam skąd tylko płatków i nasion chia, ale ciastka musza być pyszne. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płatki to mogą być nawet zwykłe. :D Chia można w zasadzie pominąć - o ile są banany. :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ciężko się powstrzymać, ale są sycące, więc trudno by było. :D

      Usuń
  8. O mnaim!Juz od dawna mam ochote na gakie ciastka owsiane,jak wroce do domu to koniecznie zrobie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tego rodzaju ciasteczka i bardzo podoba mi się ich skład :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banany i chia świetnie zastępują jajka, o tak. :D

      Usuń
  10. smakowite, ale kusisz o tej porze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajaj. :D Takie to samo zdrówko! :D

      Usuń
  11. Te ciastka w słoikach to fota na pięć z plusem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się i uczę, żeby wychodziły te zdjęcia coraz lepiej. :D Ale do perfekcji (jaką chciałabym osiągnąć) jeszcze mi daleko. :D No ale! Nie od razu Rzym zbudowano. :D

      Usuń
  12. Miałyśmy te płatki od Sante i wykorzystałyśmy je bardzo podobnie :D Ciacha były na pewno boskie... bo z masłem orzechowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! :D U mnie trochę leżały, bo jakoś nie miałam na nie ochoty, no to zjadłam je w innej formie. :D

      Usuń
  13. Znam ten przepis :) cicha pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń