czwartek, 21 kwietnia 2016

#63 Placek marchewkowy

Cudownie jest budzić się rano, kiedy słońce wpada przez okno! 

Placek przez większość znany i lubiany. Istna pychota. I danie, które nie może mi się znudzić od dłuższego czasu. :)) 


-4 białka
-1 żółtko
-duża marchewka
-25 g mąki orkiszowej lub płatków jaglanych
-cynamon


Białka roztrzepujemy z żółtkiem. Marchewkę ścieramy na tarce i wrzucamy do masy jajecznej. Dodajemy sporo cynamonu, mąki i dokładnie mieszamy. Smażymy pod przykryciem z obu stron.

Najlepiej smakuje podany z masłem orzechowym. 

36 komentarzy:

  1. Uwielbiam placki marchewkowe w połączeniu z masłem orzechowym... to jest niebo w gębie tak samo jak ciacho marchewkowe ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najlepiej jak masło orzechowe rozpuszcza się na jeszcze ciepłym kawałku ciasta lub takiego omletu ♥

      Usuń
    2. Tak! Właśnie mam takie samo odczucie! <3

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pyszne jest! :D Tak samo taki placek. Mniam!

      Usuń
  3. o proszę! myślałam że to przepis na całą blachę ciasta marchewkowego za które zabieram się od dawna i coś mi się nie chce- ale taki szybki placek z patelni to ja rozumiem! na pewno wypróbuję na dniach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę fajne rozwiązanie. :DD Chwila moment na wymieszanie składników i starcie marchewki, na patelnię, w tym czasie lecę się ubrać/ogarnąć/pozmywać i hop siup - pyszne śniadanie. :D

      Usuń
  4. Z marchewkami jeszcze w ten sposób nie eksperymentowałam, ale pomysł wydaje się bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo ty!Z takim przepisem mi wyjeżdzasz jak jestem na wyjezdzie?!Wstydz sie!Przez ciebie mam wielka obite a nie mam jak tego zrobic! :/
    A rak serio,to jak bede w domytą zrobię,bo ubóstwiam marchewkę i wszystkie składniki mam-ale myslisz,ze jak użyje poprostu 2 jajek a nie 1 żółtka i 4 białek to wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah! Zrobisz jak wrócisz! :DDD
      Marchewkę to i ja kocham!
      Wyjdzie, wyjdzie! :)) Ja używam tylu (lub więcej) białek tylko dlatego, żeby podbić dzienny bilans białka, bo mięsa jem bardzo mało w sumie. :))

      Usuń
  6. Na pewno jest bardzo smaczny, zwłaszcza z masłem orzechowym ;) Jeszcze tahini mi świetnie pasuje do marchewki, która jest tak pysznym i uniwersalnym warzywem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tahini nie próbowałam, ale masło orzechowe, z nerkowców i migdałowe jest mega! :)

      Dlatego kocham marchewkę!

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Prosty, krótki - wtedy wychodzą najlepsze dania. :D

      Usuń
  8. O taki placuszek to idealny dla mojego narzeczonego! Byłby zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla Ciebie? :D Nie lubisz marchewek? ;)

      Usuń
  9. O tak, marchewkowe cuda to coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. No i co najlepszego zrobiłaś. Skusiłam się. Zjadłabym chociażby teraz do herbatki. Muszę zrobić w weekend. Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealne, zdrowe, pyszne! Czego chcieć więcej? :D Takie pokusy to można normalnie jeść. :D

      Usuń
  11. Uwieeelbiam marchewkowce. Czy to w formie ciasta, babeczek czy właśnie placków. Z marchwi zjem też z przyjemnością krem, lody... albo po prostu na surowo. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewki w każdej formie są idealne! Na surowo to już w ogóle pycha! :D
      Lodów marchewkowych jeszcze nie jadłam! :O

      Usuń
  12. Jak byłam mała jadłam ciasto marchewkowe przywiezione przez tatę z Niemiec. Do tej pory pamiętam jego genialny smak. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz zdolności kulinarne! :D Spróbuj odtworzyć! :D To ja będę czekać na przepis. :DDD

      Usuń
  13. Uwielbiam ciasta marchewkowe! :) Mmm... :) Twój placek bardzo apetycznie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak! Masła orzechowego lepiej nie żałować! Albo takiego z nerkowców ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! I jeszcze z migdałów. Mniam!

      Usuń
  15. Oj, tak, moje smaki :) Takie pysznościa na śniadanie to ja lubię!

    OdpowiedzUsuń