wtorek, 15 marca 2016

#54 Tofu-sałatka z mango


Hop! :) Zaczynam od jutra rekolekcje. :) Miała być dzisiaj recenzja kolejnego batona OhYeah!, ale możecie spodziewać się jej w piątek/sobotę. :) Miłe jest uczucie takiej wolności. :) Trzeba wykorzystać czas nadgonić formę na zawody. Jutro/dzisiaj Liga Mistrzów, ach! Żyć - nie umierać!
_______________________
Niedługo być może pojawi się recenzja zagranicznego tofu firmy Soja So Lecker, ale już dzisiaj przepis z jego udziałem. Oczywiście tofu można zastąpić innym, ulubionym. :)

Składniki:
-tofu wędzone (w moim przypadku 175g)
-mango
-ok. 35g mieszanki owocowo-orzechowej z pestkami dyni (Alesto - do kupienia w Lidlu) /można użyć innych orzechów, pestek, rodzynek itd./
-kiełki rzodkiewki
-pomidorki koktajlowe
-mix sałat

Przepis: 
Tofu, mango pokroić na kawałeczki. Wymieszać i dodać mix sałat. Pokroić pomidorki, wrzucić do mieszanki. Wsypać orzechy/owoce i kiełki. Dokładnie wymieszać  i zostawić /najlepiej/ do przegryzienia na minimum  30/40 minut. Przed wyłożeniem również wymieszać.

Smacznego! 

53 komentarze:

  1. Tofu w sałatkach jest pyszne! Świetna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna salatka :) nie mialam pojecia, ze tofu dobrze komponuje sie z mango :o musze sporbowac tego polaczenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofu i mango, szczególnie, gdy puści sok, naprawdę jest… zaskakująco smaczne. :D

      Usuń
  3. Takie proste sałatki są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka świetna ale nie dla mnie... tofu nie toleruję a mango nie lubię :P No ale piękna :D

    .........
    Nie gniewam się i rozumiem :) Ja za kokosem też średnio, moi rodzice również :) Po prostu kiedy od szpileczki dostałam trochę mąki kokosowej i postanowiłam w końcu ją wykorzystać :) Dodałam jej trochę bo nie chciałam aby kokos zdominował smak chleba bo to jednak miał być wytrawny wypiek :) Ale z mieszanką Migdałowy Przylądek już wiele razy piekłam chleb i jest boski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, bywa i tak. :D

      _______
      Hmm, o Migdałowym Przylądku poczytam. :D
      PS. Szukałam macierzanki dziś i lipa. :( Jak będę mieć okazję, to pojadę jeszcze w dwa miejsca, gdzie będę mogła ją dorwać. ;)

      Usuń
    2. Byłoby mi miło gdyby chlebek posmakował :) Jeśli chodzi o macierzankę to w zwykłym zielarskim powinna być - trzeba pytać o zioło a nie herbatkę :)

      Usuń
    3. W typowo sklepie nastawionym na zielarstwo nie byłam. Zamknęli już chyba ten na moim osiedlu,a drugi, który wiem, że jest, znajduje się po drugiej stronie miasta. Ale będę dalej szukać. Dziękuję! <3

      Usuń
    4. Szkoda :( Bo to właśnie w zielarskim można kupić.. ale dzisiaj jak się czujesz? Już lepiej? ;)

      Usuń
    5. Do zielarskiego też zajdę. :D
      U mnie już dobrze. :D Nie mam więcej czasu chorować. :D Wykorzystuję rekolekcje jak tylko mogę. :D

      Usuń
    6. PS.: Dziękuję, że pytasz! <3

      Usuń
    7. Ale nic na siłę :) Pamiętaj, że czosnek również pomaga - może śmierdzi ale potrafi zdziałać cuda a na zapach są sposoby :)

      No to wykorzystuj :)Nie ma co chorować :)

      PS Nie ma za co :) Przyjemność po mojej stronie :)Z chęcią wysłalabym Ci jednego z batonów od ZmianyZmiany ale niestety zostało mi po jednej sztuce (ktoś się do nich dobrał) a obiecałam je zrecenzować :(

      Usuń
    8. Czosnek często u mnie w kuchni wita. :D Uwielbiam!

      Och, ja Cię proszę! :)) Kiedyś uda mi się je upolować, luuuzik arbuzik. :-))

      Usuń
  5. Bardzo fajne zestawienie :) Mam zapas tofu, więc może zrobię coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się jeszcze szykuję, by podmienić mango na pomarańczę/lub ananasa :D Świetnie się takie owoce w sałatkach komponują. ;)

      Usuń
  6. Ostatnio mam ochotę na tofu, co jest dziwne, bo takiego porządnego nigdy nie jadłam. Wyślij mi mailem kawałek sałatki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polsoja robi jak dla mnie fajne. ;) Szczególnie te wędzone.
      Gdybym jednak miała okazję kupować częściej to z Soja So Lecker! - to pewnie brałabym wymiennie, bo jest ono trochę inne. :D

      Usuń
  7. Świetny pomysł na tofu! Ja ostatnio mam fazę i mogłabym je jeść codziennie. Miałam zapas kilku kostek w lodówce, a ostatecznie została tylko jedna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah. :D Ja na szczęście, póki co(!), zapasik mam jeszcze na troszkę. :D

      Usuń
  8. Jak dla mnie to świetne, egzotyczne połączenie. Ach, jak ja dawno nie jadłam mango :( A tofu to już w ogóle wieki. Zjadłabym taką sałatkę z nieukrywaną przyjemnością :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka niecodzienna egzotyka lubi zaskakiwać - dobrze, że pozytywnie. :D
      Pozdrawiam również! <3

      Usuń
  9. o jak ja lubię tego typu połączenia! :) na pewno super smak ma ta sałatka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak zaskakujący! :D Ale właśnie bardzo dobrze zaskakujący. :D

      Usuń
  10. a ja niestety ale tofu nie trawię, ciekawa jestem jak wyszłaby taka sałatka ze zwykłym serem sałatkowym typu feta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trawisz, bo nie smakuje? ;) Czy nie trawisz, bo jakaś nietolerancja soi etc. ? ;)
      Tofu ma to do siebie, że źle zrobione/złe itd. zjedzone za pierwszym razem potrafi skutecznie zniechęcić.
      Z kurczakiem też byłoby spoko. :D

      Usuń
  11. Uwielbiam tofu wędzone! Ja normalnie jem go jak ser na kanapkach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie uwielbiam je do sałatek, czy do zapiekania. Mniaam! :D

      Usuń
  12. takie niecodzienne połaczenie, ciekawi mnie jak to wypadło smakowo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podmienię tofu i coś wykombinuje! Baza wydaje się być idealna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kombinuj! :D Mango naprawdę fajnie się tu wpasowuje. :D

      Usuń
  14. Takie proste sałateczki są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Narobiłaś mi ochoty na mango...

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmmm! Musi smakować niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Sałatka wygląda bardzo apetycznie! :) Mano nie w słodkim daniu jeszcze nie dodawałyśmy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mango/pomarańcze/ananasy - super się wpasowują do tego typu dań, seerio. :D

      Usuń
  18. Uwielbiam mango!! Schrupałabym taką zdrową sałatkę :) wygląda kolorowo az się chce!

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwierzysz, że nigdy tofu nie jadłam? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie uwierzę! :D
      A tak na serio, ja się do niego tak bardziej przekonałam dopiero … hm… w wakacje? :)

      Usuń
  20. Przepis świetny, taki mix smaków pobudza mój apetyt!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja już dawno po rekolekcjach...
    Porprosze trochę sałatki. :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurka, boję się, że jak wyślę, to sałata zdąży oklapnąć. :D

      Usuń
  22. Tofu i mango? To musi być smaczne! :))

    OdpowiedzUsuń