poniedziałek, 7 marca 2016

#52 Jabłkowy placek


Jeszcze raz dziękuję za gratulacje! :) Post o koszykówce znów się nieco przesunie, bo mam małe urwanie głowy z lekcjami, a chcę jeszcze zdobyć więcej zdjęć z zawodów od naszego"miastowego"fotografa. :) Po prostu - chcę by ten post/relacja był jak najbardziej dopracowany. :)

 Dziś przepis, który być może niektórzy zdążyli zobaczyć już w weekend na moim snapchacie (gibeek), czyli jabłkowy placek. Bardzo prosty, bardzo szybki, bardzo, bardzo smaczny! Chociaż podejrzewam, że wiele osób robiło już coś podobnego, ale gdyby ktoś jednak szukał inspiracji… :) Placuszek jest jeszcze bardziej genialny z masłem orzechowym!
Składniki:
-4 białka
-1 żółtko
-jabłko
-około 20g mąki orkiszowej
-przyprawy korzenne
-cynamon

Przepis:
Białka roztrzepać z żółtkiem. Jabłko obrać ze skórki i zetrzeć na tarce, a następnie wymieszać z masą jajeczną. Dodać mąkę i przyprawy. (można dodać też 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia). Całość dokładnie wymieszać. Wylać na rozgrzaną patelnię i smażyć/piec pod przykryciem.
Żeby był lepszy smak - masę można odstawić na jakiś czas, żeby się przegryzło. Wyjdzie jeszcze lepsze, gdy dodamy białko o smaku waniliowym/szarlotkowym itp.

Placek bez dodatków (około) B21/T5/W27
Kalorie : 237 kcal

41 komentarzy:

  1. Ja to lubię chyba wszystko co ma w sobie dodatek jabłek... same jabłka lubię średnio za to w wypiekach czy daniach na słodko jak są jeszcze w towarzystwie cynamonu to pieję z zachwytu! Twoje muszą być naprawdę pyszne, muszę spróbować przepisu. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak zależy jakie są te jabłka, bo nie pasują mi te które są kwaśne do czegoś co jest słodkie. Nie lubię takiego mixa smakowego. Do szarlotki zazwyczaj używam jabłek już wcześniej przygotowanych w postaci musu, który u mnie w domu tobie się wtedy kiedy jabłek jest dużo i można wybrać jakie są najlepsze do szarlotki.

      Usuń
    2. Ja mam zdecydowanie tak, że kocham każdy rodzaj jabłuszek. :>

      Usuń
  2. Wygląda jak pyszne ciacho i na pewno jest pyszne :D
    .........
    Polecam - to świetne połączenie ;)
    Wiesz tutaj nie ma czego spodziewać się po 16-letnim staruszku ale daje rade :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było pyszne. :D Placek zdecydowanie wkracza na mój "top" placków.
      ____
      Ważne, że działa! :D

      Usuń
  3. Duuużo cynamonu, dużo, dużo - robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak lubisz takie smaczki to polecam jabłkowe crumble- możesz tę ilość mąki którą masz w przepisie zmieszać z łyżką lub 2 jakiegoś dobrego oleju- najlepiej kokosowego- dosłownie ugnieść wszystko w palcach i zrbić taką kruszonkę z ciasta (dodać również jakiś dowolne słodzidło-ksylitol, słodzik, cukier kokosowy itd)- pół kruszonki dajesz na dno kokilki (u mnie zwykła miseczka) na to ścierasz jabłko z cynamonem i miodem, przykrywasz resztą ciastowej kruszonki:) 20 min w piekarniku i niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko co jabłkowe - <3
      Dziękuję za przepis! :***

      Usuń
  5. Robię podobny, ale na całych jajkach i uwielbiam :) zdecydowanie idealna propozycja na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na całych nie robię tylko dlatego, że w makro wolę więcej masła orzechowego. :DDD

      Usuń
  6. Mniam, ale mam ochote! Chubs zrobie, ale z 2 calych jajek, bo u mnie jak wyrzucam zoltka to jest shanties, a jak wezme wiecej jajek to wywracanie oczami XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah. :D Rozumiem. :) Z 2 jajek też będzie super! ;)

      Usuń
  7. Mmm moje smaki! Chyba wpadnę do Ciebie na taki placek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalko! Dla Ciebie drzwi otwarte. :DDD

      Usuń
  8. Mmmm! Musi smakować przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda pysznie:) musze u siebie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby prosty, ale już widzę składniki, których nie używam, więc nie chce mi się kupować całych worków tylko dla jednego placka. Ale zapowiada się dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam. :D Mąkę orkiszową zmienić na inną i tyle. :D
      Cynamon sam też wystarczy. :D

      Usuń
    2. Nie używam mąki, nie mam w domu.

      Usuń
    3. Ach, no to rozumiem. :D A płatki jakieś? :D Otręby? :D Kasza jakaś? :D Się nada niemal wszystko, byleby utrzymało "całość w całości." :D

      Usuń
  11. Zjadłabym taki z chęcią, gdybym ćwiczyła :D Na razie taka ilość białka na raz może się u mnie źle skończyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednego/dwóch jajek też by poszło. :D
      U mnie białko - to jak na wagę złota czasem. :DDD

      Usuń
  12. Omomomomomomom ^^ Z masłem orzechowym to już musi być niebo w gębie :D
    A jakie śliczne serduszko! Na pewno dla nas xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z masłem orzechowym to takie +100 do superowości. :D
      Serduszko? Oczywiście! <3

      Usuń
  13. Jabłkowy musi być przepyszny! A z masłem orzechowym to już w ogóle odlot :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło orzechowe zdecydowanie furorę robi! :D

      Usuń
  14. Wspaniały! Uwielbiam ciasta z jabłkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam :) U Ciebie zawsze przepisy na takie pyszności, aż sie chce biec do kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam takie placki :D szczególnie, że z jabłkiem <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Placek z jabłkami - coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Szczególnie wtedy, kiedy smakuje jak szarlotka :D

      Usuń