sobota, 9 stycznia 2016

#38 Urodzinowe babeczki z masłem orzechowym!

Okej, miał być dziś zupełnie inny post, ale przez kilka osóbek, które skomentowały ostatni post … zaszła mała zmiana planów. :D Tak czy inaczej, dziś są moje urodziny, więc i przepis na urodzinowe babeczki, z czymś co mnie świetnie charakteryzuje! ORZECHY! Część nadziana domowym kremem z nerkowców, część kupnym masłem orzechowym z orzeszków ziemnych, a każdy przyozdobiony moimi najukochańszymi nerkowcami. :)
________
Co mogę jeszcze powiedzieć, oprócz tego, że mam od dziś oficjalnie 17 lat i w sumie w to nie wierzę? :) Powrót do szkoły, naprawdę świetny i wesoły tydzień, a ja? A ja mam jeszcze więcej w sobie optymizmu i miłości do świata niż wcześniej. Cóż… :) Jak tu się nie cieszyć, skoro nawet wczoraj spadł nareszcie śnieg? :o)

Składniki :
/na 12 babeczek/
-80 g mąki orkiszowej
-50 g mąki żytniej pełnoziarnistej
-30 g płatków owsianych
-2 banany
-33g białka czekoladowego od SFD /można pominąć/
-2 jajka zerówki (M)
-30 ml napoju roślinnego
-75 ml wody
-2 łyżeczki proszku do pieczenia

Do tego :
3 babeczki nadziane kremem z nerkowców (ok. 15g)
9 babeczek nadzianych masłem orzechowym (ok. 75g)
12 nerkowców na wierzch

Przepis:
Łączymy wszystkie suche składniki (mąki, płatki, białko, proszek do pieczenia) i mieszamy. Do drugiej miski wbijamy jajka, wlewamy wodę i napój roślinny. Kroimy banany i wrzucamy do miski z mokrymi składnikami. Całość miksujemy/mieszamy. Dokładnie łączymy składniki suche i mokre. Odstawiamy. Rozgrzewamy piekarnik do ok. 175 stopni. Do foremek nakładamy około łyżki stołowej masy. Na masę nakładamy mniej więcej pół łyżeczki masła orzechowego/kremu z nerkowców. Przykrywamy kolejną łyżką masy. Na wierzch nakładamy nerkowce. Całość pieczemy ok. 12-15 minut do tzw. suchego patyczka.

1 babeczka ma około 143 kcal, 6 g tłuszczu, 15 g węglowodanów,  7 g białka.

Smacznego! :)))


59 komentarzy:

  1. Wyglądają cudownie, a te nadzienie kremem z nerkowoców najbardziej by mi chyba zasmakowały :)

    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, aby optymizm Cię nigdy nie opuszczał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuuuję! :o))))
      Te z kremem z nerkowców w sumie najbardziej naturalne. :) Dobrze było w końcu zrobić własne masełko z ukochanych nerkowców. :D

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sto lat wariacie! Mwahahahaha obyś nigdy się nie zmieniała i zawsze była takim powerbankiem pozytywnej energii jakim jesteś! Żeby uśmiech nigdy nie schodził z Twojej buzi, a ekipa MTV w końcu zaproponowała Ci własny program na antenie... Nie wspominając, że trzeba Ci wyprawić ,,Sweet eightteen" za rok :D Byś osiągnęła w życiu to tylko co Ci się zamarzy i miała zawsze wspaniałych i życzliwych ludzi dookoła siebie! Byś nigdy nie zgasła i zawsze już tak promieniała, jak błyszczysz gwiazdeczko! :* A za babeczkę dziękuję i z przyjemnością się poczęstuje! :* :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rany, Szpilko! XDD Dziękuję! <3

      Usuń
    2. To ja Ci dziękuję! I Twoim rodzicom za to, że istniejesz :* :)

      Usuń
  4. Sto lat :) a babeczki wyglądają mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięęękuję! :* Mega też smakowały! :D

      Usuń
  5. Wszystkiego najelpszego! Moze zaprosisz mine na impreze, zebym sprobowalas tych pysznosci? ;D jestem tez orzechoholikczka, wiec bym nie pogardzila :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah! :D Następnym razem będę wysyłać! :D Orzechokolicy łączmy się! :D
      Dziękuję!

      Usuń
  6. 100 lat i wszystkiego najlepszego! Muffinki prezentują się super :) I masz rację, jak się nie cieszyć skoro ostatnio spadł śnieg :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego i spełnienia marzeń!
    Babeczki wyglądają przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sto lat, Sto lat... dużo zdrowia, szcześcia, radości, spełniania najsytszych marzeń :) Dużo sukcesów w życiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałaś wypowiedź niejakiej Szpilki na swój komentarz u mnie? Bardzo wyczerpująca.
    Moja taka nie jest. Nie ważne co, ważne, jak; wiatraki wywołały emocje i chwała im za to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź Szpilki była na Twój komentarz. :))) Masz włączoną moderację, więc Szpileczka nie widziała wcześniej mojego komentarza. :)

      Usuń
  10. Kochana! Życzę, aby w Twoje życie wypełniały uśmiechy, a nie łzy. Aby Twój wiek liczony był w liczbie oddanych przyjaciół, a nie przeżytych lat. Miłości, szczęścia, radości i wszystkiego co dobre w życiu :) Najlepszych urodzin!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają przepysznie. Uwielbiam orzechy oraz masło orzechowe ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie! Orzecholik pozna swego zawsze! :D

      Usuń
  12. Bardzo ładne babeczki. Znam sklep SFD, ale o tym białku nie słyszałem, chyba że chodzi Ci o WPC/WPI, to i owszem. :)
    No widzisz, postarzałaś się. Niedługo dzieci urodzisz. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak. :D Dokładniej o SFD WPC Protein Plus V3 o smaku czekoladowym. ;))
      Och! Do dzieci to jeszcze spoooro czasu. :D

      Usuń
  13. 100 lat, 100 lat!! Babeczki na pewno sa pyszne.. az zazdroszcze takich smakolyków ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń i duuużo zdrówka! :*
    Babeczki wyszły znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. WSZYSTKIEGO CUDOWNEGO!!! A babeczki cudowne, chętnie bym zjadła! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Poczekaj jeszcze parę lat i przestaniesz się cieszyć z urodzin :P Zamiast piec babeczki z nerkowcami, będziesz się zastanawiała, czy w tym wieku Twoje nerki jeszcze dobrze pracują.

    Życzeń składać nie będę, bo już za późno, poza tym napisałam na FB w dniu urodzin :) Oby marzenia Ci się spełniły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, a cóż to za smutne myśli. :DDD Hah, mam nadzieję, że nerki będą miały się świetnie, fiu, fiu. :D

      Dziękuję jeszcze raz! :*

      Usuń
  17. Kolejna osoba za :D Miło :)
    Od poniedziałku w Lidlu mają być masła orzechowe w ramach tygodnia XXL - one maja 85% orzechów ale nie mają cukru w składzie. Te masla, które wrzuciłam na bloga niby mają być od 18-22 ale w niektórych Lidlach już się pojawiły... one mają taki sam skład jak te z tyg. amerykańskiego ;) Ja tego masła nie lubię - wolę domowe a to informacja dla Was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie mam taki zapas masełek, że na jakiś czas wystarczy na szczęście. :D + jeszcze doszło to domowe z nerkowców! Mniam!

      Te masełka i tak są lepsze niż np. z Felixa, co mają po 60% (? )orzechów, czy innych. :) Na zdrówko w każdym razie, dobrze że Polska coraz bardziej otwiera się na masłoorzechowe rzeczy. :D

      Usuń
    2. Domowe masełka najlepsze :) Zazdroszczę zapasu - wyślij mi słoiczek :D

      Felix to nie masło orzechowe... nie wiem co to jest :P Krem orzechowy z Lidla ma więcej orzechów niż masło Felix a niektórzy wybierają Felix bo patrza na kalorie... a tutaj nie ma co ucinać bo i tak od tych zdrowych tłuszczy się nie przytyje ;) Ja masło orzechowe pokochałam od pierwszego razu a mój pierwszy raz był z Sante (dostałam) ale jeszcze przed zmianą szaty graficznej.. po zmianie już smakowało inaczej ;/ tak samo masło Primavika - ludzie narzekają że się rozwarstwia (głupota) to teraz też namieszali w składzie - mniej orzechów, jakis błonnik, więcej tłuszczu... fe.... fajnie ze firma wprowadziła takie 100% orzechów ale ich nie widziałam....

      ................
      Czasem ludzie wywracają a czasem tak przywożą :) Nie ma za co - służę pomocą :) Mi to marzy się czekolada Vivani 92% :D

      Olga pisała mi o paście gryczanej z Tesco (komentarze niżej) i niespecjalne :P Nic nie szkodzi - może jak kiedyś jeszcze kupisz to sama zrobisz zdjęcie :)

      Usuń
    3. Tych 100% z ziemnych też nie widziałam z Primaviki w sklepach jeszcze. :(

      Usuń
  18. Rewelacja! <3 Ja poproszę te z masłem orzechowym. ;P
    Spóźnione wszystkiego najlepszego! ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne składniki tych babeczek! :) Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin (troszeczkę spóźnione). Realizacji wszystkich planów i marzeń i jak najwięcej sukcesów :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochana! Spóźnione ale uczeń studenta na pewno zrozumie...
    Zdrowia, szczęścia i wiele radości w tym jakże dynamicznym wieku :)
    Ah.... mimo, że mamy 22 lata (w tym roku już 23) to pamiętamy nasze 17-18stki jakby to było wczoraj! Jeszcze tyle przed Tobą! Ale na pewno dasz radę ze wszystkim i spełnisz wszystkie swoje marzenia bo już teraz do nich dążysz :)
    Co do babeczek to akceptujemy je zamiast tortu a to dlatego, że własnie niosą ze sobą moc orzechów! Oj na jednym by się nie skończyło..... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrozumie, zrozumie. Niestety. :( Ale za Was trzymam kciuki, pamiętajcie! :D
      Dziękuję Wam!
      Babeczki - no tak wyszło. :D Hah. :D

      Usuń
  21. Witaj w klubie! Ja też się urodziłam 9-tego :)

    OdpowiedzUsuń
  22. raaany jaka ty młodziutka jesteś hehe:) w twoim wieku byłam dietowo głupia jak but-ale to była era anorektyczek i bulimiczek a nie bycia fit niestety. Ty na szczęście jesteś mądra i ja stara prawie 28 latka mogę się wiele od ciebie nauczyć- świetny przepis! A tobie mogę tylko życzyć aby ten optymizm był z Tobą zawsze i wszędzie bo to zawsze udziela się innym i wraca do ciebie:) wszystkiego najlepszego staruszko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, przeglądając czasem inne blogi/instagrama zdałam sobie dopiero sprawę, że ta era wcale nie przeminęła, wręcz odwrotnie, mam wrażenie, że tych wszystkich zaburzeń jest niestety coraz więcej. :(
      Dziękuję bardzo mocno! :**

      Usuń