czwartek, 31 grudnia 2015

#36 Ratatouille




Zapraszam Was dziś na banalny przepis, który pewnie i tak wiele osób zna. :)  Super na w miarę szybki, lekki posiłek, który powstał ostatnio z resztek w lodówce. Można wzbogacić o kurczaka/tofu itp. :) 


Składniki :
-tofu (można pominąć)
-papryka czerwona
-papryka żółta
-pomidory
-cukinia

+ewentualnie
-przecier pomidorowy
-bakłażan
-cebula

Przyprawy :
zioła prowansalskie/włoskie, bazylia, oregano, wędzona papryka

Przepis:
Wszystkie składniki kroimy w kosteczkę. Na rozgrzaną patelnię wrzucamy najpierw papryki, podduszamy. Po chwili dodajemy resztę składników oraz doprawiamy. Dusimy pod przykryciem, na ostatnie 2-3 minuty dodajemy przecier pomidorowy i mieszamy. Podajemy gorące! :)
_________________________________

Przy okazji! Ach, jak dobrze wrócić! :) Wczoraj już zaczęłam nadrabiać zaległości na Waszych blogach, a dzisiaj - hm, to ostatni post w tym roku! W związku z tym, chciałabym życzyć Wam przede wszystkim mnóstwo zdrowia, żeby starczyło na spełnienie wszystkich marzeń. Dbajcie o siebie, cieszcie się życiem, doceniajcie małe rzeczy i bądźcie…  hm, bądźcie sobą! :) 

50 komentarzy:

  1. Cudowny przepis - jesteś świetna :)

    Dziękuję za życzenia :) Wszystkiego dobrego w Nowym roku - dużo sukcesów i uśmiechu na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego dobrego w nowym roku! A przepis świetny, muszę wypróbować. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam :) trzeba będzie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być przepyszne!
    Wszystkiego dobrego w 2016 :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ratatouille ♥ Nawet pomimo tego, że tą nazwę tak trudno się pisze i nie jestem pewna czy dobrze napisałam nawet po sprawdzeniu ^^ Koniecznie muszę wypróbować ten przepis. Myślę, że po dorzuceniu na przykład kurczaka idealnie sprawdzałby się u mnie jako posiłek potreningowy. Szybki i smaczny :)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, ja z nazwą też mam zawsze problem. :D Przed wstawianiem postu sprawdzałam chyba z kilka razy! :D
      Jako potreningówka z kurczakiem - zdecydowanie też fajnie. :D Tylko dobrze dorzucić w razie wu jakieś węgle złożone. :D
      Dziękuję! :*

      Usuń
  6. Pychotka! Bardzo lubimy z przeróżnymi dodatkami :D
    Dziękujemy bardzo i również życzymy Tobie wieeeeeele dobrego w Nowym Roku i zdecydowanie mniej stresu (my przede wszystkim sobie też tego życzymy) :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och! Oby ten rok był dla nas udany, a co! :D Dziękuję kochane! <3

      Usuń
  7. Zawsze chcialam sprobowac ratatuja, dziekuje za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję, z życzonkami nie będę się powtarzać, ale wiesz, że życzę Ci wszystkiego najlepszego z szczerego serca :* :) Nie musisz u mnie nic nadrabiać, wystarczy, że czasami napiszesz pokrzepiające słowo jak zawsze :* :)

    Nigdy nie jadłam tego cuda, ale zaintrygował mnie odkąd zobaczyłam Ratatuj! Marzę by go spróbować, a w Twojej wersji jest jeszcze fajniejszy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadrabiam, bo chcę i lubię Twoje recenzje, no heloł żeloł Szpilko! <3

      Tak, filmowo-inspiracjowo! :D Dziękuję! <3

      Usuń
    2. to ja dziękuję kochana! :D Ratatuj już mnie nie zaskoczy :3

      Oj słodzisz, padnę od nadmiaru cukru! :)

      Usuń
  9. Mmm... narobiłaś mi ochoty na takie tofu z warzywami. :)
    Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie dania to ja mogę jeść codziennie! Nie ma to jak tofu i kupa warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! :DDD Zgadzam się, potwierdzam, pycha!

      Usuń
  11. Kocham ratatouille <3
    Szczęśliwego Nowego ROku! :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczę, apetycznie wygląda to danie. Spróbowałbym, chociaż nie przepadam za papryką i cukinią. W zamian zrobię sobie placuszki ziemniaczane. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio nie przepadasz za cukinią i papryką? :D Och, ja żałuję, że cukinię w swoim życiu odkryłam dopiero z 1,5 roku temu chyba. :D

      Usuń
    2. Jakoś nie specjalnie. Paprykę bardzo lubię, ale taką w proszku. :)

      Usuń
    3. W proszku też jest świetna. :D Kurka, trudno jest mi wybrać jakiekolwiek warzywo, którego bym nie lubiła. :D

      Usuń
  13. Wygląda bardzo apetycznie!
    Również życzę Wspaniałego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda przepysznie - uwielbiam takie połączenia, z pewnością smakowała wspaniale :)
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak sądzę. :D Ogólnie takie warzywne dania są super. :D
      Dziękuję! <3

      Usuń
  15. Pyszne, proste i szybkie w przygotowaniu, jednym słowem danie idealne :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam również! :)))

      Usuń
  16. Nie mogę oglądać takich rzeczy przed snem no przecież ... zjadłabym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahah! :D Wybacz mi bardzo! :D
      Ja mam taki problem po śniadaniu/obiedzie zazwyczaj, gdy odwiedzam inne blogi. :D To powinno być zabronione! :D

      Usuń
  17. Mniam! Wygląda baaaardzo smakowicie :)))))))))

    OdpowiedzUsuń
  18. w pierwszej chwili myslalam ze z miesem a tu taka niespodzianka! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz! :D Lubię zaskakiwać. :D

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Ja też! :D Chociaż nie wiem, czy kiedyś bym się skusiła. ;)

      Usuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda pysznie - trzeba wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń