piątek, 9 października 2015

#20 Spaghetti z cukinii



Dzieeeń dobry! Post miał pojawić się dopiero jutro, ale że w tym tygodniu padł mały rekordzik wyświetleń i ogólnie była spora aktywność w innych dniach - możecie przepis wykorzystać już dzisiaj. :)
______________
W końcu mamy piątek! Na poniedziałek sporo nauki, ale od wtorku już zupełny spokój :) Wtorek - pasowanie, środa - dzień wolny, czwartek/piątek - wycieczka.
Zaraz uciekam na sparing z kosza, jutro o poranku siłownia i to chyba tyle z zaplanowanych rzeczy. Troszkę nauki - wiadomo, ale wszystko wynagradza perspektywa przyszłego tygodnia.
Cóż dzisiaj tak króciutko - miłego weekendu! :)



Spaghetti z cukinii
Dziś nietypowo. Makaron cukiniowy? W Anglii ma nawet własną nazwę - zoodles. Jednak czy to jeszcze w ogóle makaron?  Cóż - przekonajcie się sami. Mam nadzieję, że będzie Wam smakować! :)

Składniki :
-cukinia
-tofu
-przecier pomidorowy
-papryka
-cebulka

Przepis :
Z cukinii robimy wstęgi dzięki obieraczce (lub na paski dzięki obieraczce z ząbkami / ewentualnie można cieniutko pokroić warzywo).  Doprawiamy ją ziołami prowansalskimi, solą. Odstawiamy.  Paprykę i cebulkę kroimy na małe kawałeczki i wrzucamy na patelnię. Smażymy aż zrobią się delikatnie miękkie, dolewamy przecieru pomidorowego. Kroimy tofu na kosteczki i dorzucamy na patelnię. Przyprawiamy według uznania (np. bazylia, sól, oregano, tymianek, pieprz). Mieszamy i smażymy całość jeszcze przez 3-4 minuty. Cukinię wrzucamy na patelnię (tę samą lub inną) na 2-3 minuty, co jakiś czas mieszając, aby się nie przypaliła. Zdejmujemy wszystko z ognia i podajemy gorące. 
Gotowe! :)


Smacznego!

37 komentarzy:

  1. gratuluję wyświetleń, świetna robota, mnie to cieszy, że wcześniej ^^ A makaron to geniusz! Bałabym, że mi się troche rozpadnie, ale z twoim genialnym przepisem, nie ma na to miejsca!!! :) Cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejuu, ależ Ty mi słodzisz! :*
      Wyjdzie, wyjdzie na pewno. :D
      Cukinia to takie baaaardzo wielofunkcyjne warzywko wg. mnie. :D

      Usuń
    2. eee tam, i tak jesteś za słodka :* :)

      Usuń
    3. Oj nie, bo zaraz się przecukrzę! Ups, ups! :D

      Usuń
    4. o nie :O Nie rób mi tego :* :)

      Usuń
  2. Nigdy nie próbowałam, ale musi być pycha !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba nadrobić! ;) Cukinia pełni tu naprawdę fajną rolę. ;)

      Usuń
  3. Ani nam nie mów o poniedziałku. Nas czeka katorga z neurofizjologii człowieka... kujemy już od wczoraj a materiału nie ubywa :/ Dodatkowo u nas dalsza część tygodnia też nie zapowiada się tak kolorowo :/ Co w takim razie zrobić aby nie zwariować? PYSZNE JEDZONKO! Albo zdrowe słodkości albo takie super danie z cukinii. Świetnie się wstrzeliłaś bo własnie otrzymałyśmy paczkę od mamuśki i była w niej cukinia (mała dynia też xD), ah nie ma to jak otrzymać w mieście w paczce małą wieś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam za Was mocno kciuki dziewczyny!!!
      To co? Zapowiada się super pichcenie w kuchni z dynią i cukinią w rolach głównych? ;) Mam nadzieję, że pochwalicie się efektami na bogu! :D

      Usuń
    2. Nic specjalnego nie powstało. Zwyczajne leczo z cieciorką ale to jest nasze ulubione leczo, które ostatnim razem jadłyśmy kilka msc temu w domu rodzinnym, więc była to frajda jedząc je "na obczyźnie" xD Zdjęcie ukaże się wraz z recenzją kasz od SyS bo idealnie się skomponowały :)
      I DZIĘKUJEMY :*

      Usuń
    3. Leczo z cieciorką? :D Będę musiała koniecznie wypróbować. :D

      Usuń
  4. Bardzo mi się podoba Twoje danie - zarówno wizualnie, jak i pod względem składników :) Makaronu z cukinii jeszcze nie jadłam i jakoś boję się, że mi się nie uda... Ale cukinię uwielbiam, więc nie wątpię, że to danie jest cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo! :)
      Pierwszy raz próbowałam ogarnąć w taki sposób cukinię. Zdecydowanie nie był to ostatni raz - teraz muszę tylko znaleźć jakąś dobrą obieraczkę. ;)

      Usuń
  5. Już wiele razy spotkałam się z takim makaronem a instagramie i kusi mnie piekielnie! Szkoda, że nie mam takie specjalnej obieraczki, która obiera warzywa w taki jakby ''makaron'' :D W tedy czadowo to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech i ja muszę takiej obieraczki koniecznie poszukać, bo wtedy prezentowałoby się to zdecydowanie obłędnie. :D Póki co - kombinuję, jak mogę, ale i tak wychodzi pysznie! :D

      Usuń
  6. Marzy mi się taka maszynka do robienia zoodli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och… Mi też, aż muszę zacząć się za taką rozglądać. :D

      Usuń
  7. A ja głupia jeszcze go nie robiłam:P

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, bardzo chętnie wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, dziękuję! Myślę, że to bardzo fajna alternatywa. :D

      Usuń
  9. ten makaron to dla mnie świetna alternatywa bo nie jem mąki- mam nadzieję, że się nie pogniewasz jak podkradnę Ci przepis???:):) pozdrawiam i powodzenia jutro w szkole!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że się nie pogniewam! Będzie mi nawet niezwykle miło! Smacznego! :)
      Za 'powodzenia' bardzo dziękuję! Przydały się!

      Usuń
  10. Ja zdobyłam sos cukiniowy do spaggethi w słoiku od kochanej babci :D i mam ketchup jej roboty na bazie cukinii. Cudeńka. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och! Taka babcia to skarb! Sos cukiniowy i ketchup na bazie cukinii? To musi być zupełny odlot! :D

      Usuń
  11. Uwielbiam spaghetti, to jedno z moich ulubionych dań. Na słodko, na słono, z jajkiem, mięsem czy twarożkiem - zjem w każdej postaci. Twoja jest ciekawa, ale to jednak nie spaghetti. Same warzywa... no ok, jest tofu, ale ono mnie póki co nie przekonuje. Jakbym zjadła taki obiad, to zaraz byłabym głodna. Poza zielstwem musi być coś treściwego. Więc... proponuje pod to danie wrzucić spaghetti i będzie rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, szczerze mówiąc nie lubię jeść jakichś mini posiłków, dlatego często zamiast tych, umownych, 5 mniejszych jem np. 3 lub 4 duuuże. Tu byłam w szoku, bo naprawdę dało się tym najeść, a i nie wiedziałam, czy dam radę zjeść do końca.
      Wokół tofu sama dłuugo chodziłam, krążyłam i tak dalej, aż w końcu przepadłam. :D

      Usuń
  12. Nie trudno mnie zaskoczyć kulinarnie, bo z gotowaniem jestem na bakier, ale ale! kochana, to wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och! Ależ mi miło! ;) I tak również smakowało! :)

      Usuń
  13. Robiłam takie spaghetti w lecie i jest niesamowicie pyszne! To naprawdę fajna alternatywa dla makaronu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna! ;) No i cukinia naprawdę jest 'wielozadaniowa'. :D

      Usuń
  14. Kocham smak cukinii. Twóje danie wygląda obłędnie! Na pewno wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja uwielbiam ten smak! Dziękuję i smacznego!!! :D

      Usuń
  15. Pomysłowe nie powiem, cukinię uwielbiam, więc będę musiała wypróbować!

    OdpowiedzUsuń