środa, 12 sierpnia 2015

#9 Orzechy nerkowca


























Dziś prezentacja nerkowców, zwanych orzechami bombajskimi! (czyli moich uluuubionych orzeszków!)

  1. zawarty w nich magnez wpływa na regulację napięcia mięśniowego.
  2. obecność cynku zapobiega niedotlenieniu organizmu.
  3. cynk i selen sprzyjają poprawie stanu naszej skóry, paznokci i włosów.
  4. miedź chroni nas przed niedokrwistością, pękaniem naczyń krwionośnych.
  5. wiele NNKT - niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  6. NNKT wpływa na funkcjonowanie układu krążenia, prawidłowej pracy serca.
  7. zawarte w nerkowcach NNKT obniżają również zły cholesterol.
  8. źródło witamin z grupy B, wpływających na poprawę pamięci, koncentracji.
  9. dodają energii!
  10. jedne z mniej kalorycznych orzechów ( ok. 550kcal / 100 g)
  11. sporo białka ( około 18/19gram na 100g )

_____________________________________________
Miał być post w formie kilku infografik, wyszła jedna z rozszerzonym podsumowaniem. 
Czy taka forma może być? Może wolicie coś innego, bo coś takiego jest nudne? ;)
Więcej infografik na jeden post? :)
Myślę, że póki co, raz na jakiś czas tego typu posty mogłyby się pojawiać, ale chciałabym 
poznać i Waszą opinię. :) 
._._._._._._._._._._._._._._._._.

W kolejnych notkach ; coś niecoś o QuestBarach, przepis, o podbojach Barcelony.
Jest też kilka innych zakręconych opcji, ale wszystko wyjdzie w praniu. :))

19 komentarzy:

  1. To są najlepsze orzechy ever! ;) Nie dość, że zdrowe to i jakie smaczne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nerkowce to miłość mojego życia! A post genialny- forma prosta i taka jest najlepsza ;)
    Poproszę więcej takich mądrości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojego też! Dobrze, że nerkowców sporo i starcza. :D
      Dziękuję Zuziu!

      Usuń
  3. Lubię nerkowce, jak większość ludzi zdrowych na umyśle i kubku smakowym. Co się zaś tyczy ikonografik, bardzo dobry pomysł, wszystko przejrzyste i takie "wydrukuj i powieś na lodówce" (to komplement).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam osoby, które za nerkowcami nie przepadają, ciężko mi to pojąć, ale cóż… :D
      Taki był zamysł z tym "wydrukuj-powieś", aby było przejrzyste. :D Dziękuuję bardzo!

      Usuń
  4. Bardzo lubimy orzechy nerkowca (albo z nich krem <3). Jednak mamy taką dziwną przypadłość (a szczególnie Angelika), że po większej ilości niż garść bardzo ją po nich mdli :P Dlatego żadne serniki z nerkowców nie wchodzą w grę.... bo jak tu zjeść tylko mały kawałek? xP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uh, u mnie też orzechy to wręcz idą tonami. Nie potrafię, jak normalny człowiek wziąć garstkę i tyle. Nie w przypadku orzeszków. Angelice bardzo współczuję. ;/ Moją jedyną dolegliwością jest ból brzucha po orzechach(przejedzenie, czy coś)… ale tylko wtedy, kiedy naprawdę zjem za dużo, więc staram się pilnować, bo one znikają nie wiadomo jak i kiedy. :D

      Usuń
  5. Świetny pomysł z tymi ikonografikami. ;) Już widzę osoby wstawiające je na fb lub strony, które z nich korzystają. ;)
    Lubie je ale jednak wolę gorzkie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach kocham ten twój optymizm! To zaraża :D Na ikonograf jednak się zdecydowałaś super! :) Mnie to mapy myśli przypomina, które tak lubię :) Nerkowce raz w życiu jadłam i to je dostałam. Ale gdybym miała możliwość częściej bym je jadała ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, to super, takie zarażanie uśmiechem to myśl przewodnia dla mnie. :D
      W Lidlu są często fajne promocje na orzechy . :) W tym tygodniu nawet jakoś była na nerkowce. :D

      Usuń
  7. Trzeba by tylko je jeść regularnie i w odpowiednich ilościach by te wymienione efekty miały szansę się pojawić :-P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. :) Tak samo jest z ciałem ,,Od jednego zdrowego posiłku człowiek nie stanie się chudy, tak samo, jak od jednego niezdrowego nie będzie otyły."

      Usuń
  8. Uwielbiam orzechy nerkowca! Poznałam je dość niedawno, ale szybko podbiły moje serce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to taki typ orzechów, który podbije każde orzechowe serduszko! ;)

      Usuń
  9. Moje ulubione :P Super z nich jest też masło!

    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z nerkowców wszystko jest pyyyszne! :D

      Usuń