niedziela, 2 sierpnia 2015

#7 Placek białkowy

 Dzieeeń dobry po bardzo dłuugiej przerwie!
Pora znów wziąć się za tę stronę. O tym co
działo się u mnie przez te parę miesięcy napiszę
w innej notce. Ponadto, możliwe, że blog przejdzie
pewną metamorfozę, ale o tym wkrótce. Będzie
sporo zmian, dotyczących również tematyki.
Zapraszam Was do śledzenia tego, co się tu wydarzy.


                    ********************

Na początek leci przepis na niezwykle puszysty
placek białkowy z użyciem odżywki białkowej
 o dowolnym smaku (ja użyłam - solony karmel).
Jest przepyszny, gwarantuję.
Bardzo prosty do wykonania.
Idealny na śniadanie, czy posiłek potreningowy!
Pamiętajcie, proporcje można bez problemu zmieniać
w zależności od zapotrzebowania.
Do dzieła!


Składniki :

- 1 całe jajko
- miarka odżywki białkowej
- łyżka mąki orkiszowej/gryczanej/żytniej
- napój roślinny (np. kokosowy, sojowy, migdałowy, owsiany) / mleko
-/+ pół łyżeczki proszku do pieczenia (nie jest konieczne)

Oddzielamy białko od żółtka. Ubijamy je z odrobiną soli na sztywną masę.
Żółtko łączymy z odżywką białkową, mąką. Dodajemy odrobinkę napoju
roślinnego. Mieszamy. (Uwaga, konsystencja nie powinna być zbyt lejąca!)
Naszą mieszankę delikatnie łączymy z ubitym białkiem.  Na patelni
rozgrzewamy, jeżeli macie nieprzywierające to bez, olej kokosowy
 (lub inny tłuszcz). Wylewamy naszą masę i smażymy pod przykryciem
z obu stron, odwracamy nasz placek w momencie pojawienia się "bąbelków".

I… gotowe! :)

+Proponowane dodatki : 
-serek wiejski/jogurt naturalny
-owoce (najlepiej sezonowe)
-masło orzechowe
-polewa białkowa ( serek typu ,,Bieluch" lub jogurt grecki, mieszamy
z odżywką białkową, lub zmiksowanymi owocami)


Dobra rada : 
Zamiast odżywki białkowej z powodzeniem można dodać więcej mąki / banana, kakao. <<klik>>


Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! :) Dziękuję, że zajrzałeś i do mnie. :)

      Usuń
  2. hahaha idealna instrukcja dla mnie! Nie łatwo mnie zmotywować, ale twój śliczny blog to uczynił :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to i ja się zarumienię! :o))))))) :D

      Usuń
    2. rumień się! a dobrze Ci tak ^^ :D

      Usuń
  3. Same nasze ulubione składniki :) Szkoda, że ta odżywka już dawno się nam skończyła bo placki muszą smakować przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem właśnie w fazie próbowania różnych smaków odżywek. :) Akurat tę zamówiłam największą, bo baardzo kusiła. ;) Do tego kilka próbek z innych smaków. ;) Jak wszystkie przetestuję to pewnie coś tu wrzucę.:o)

      Usuń
  4. dobre to?
    słyszałam ze naleśniki proteinowe są pyszne
    LoViseta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog. Jak smak tego białka bo się nad nim zastanawiałam?
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten użyty to solony karmel. :) Aktualnie jestem w fazie testów jego i 3 próbek (karmelowo-mleczny, czekoladowy i lody śmietankowe). Myślę, że skrobnę coś o nich jeszcze. :)
      Dziękuję bardzo! :) Na bloga oczywiście zaglądałam, nawet już wcześniej. :)

      Usuń
  6. Ale kusisz! Ja nie potrzebuję białka, bo nie trenuję na siłowni, ale kurczę...chyba zacznę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białko nie musi być używane tylko przy siłowni. :) W zasadzie większa część ludzi nie pokrywa swojego zapotrzebowania na białko. :) Akurat to kupione ze względu na walory smakowe, bo jest mega powiew świeżości w kuchni. :)
      PS. Zawsze ćwiczyłam w domu + koszykówka i czasem bieganie, dopiero ostatnio zaczęłam włączać do tygodniowej rozpiski, no i zaczynam to bardzo, bardzo kochać. :D Ale na samą siłownię zamiast treningów przyjdzie jeszcze pora. Myślę, że jeszcze troszkę czasu. Póki co zamieniam 1/2 razy w tygodniu domowy na 1,5-2h siłowni. :) Polecam.: D

      Usuń
  7. kupuje wpc z kfd juz dlugo, wlasnie przymierzam się do tego smako, czy on podobny cos do smaku "masła orzechowego" ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje pierwsze białko ( + kilka próbek wybranych do zamówienia). Jak dla mnie świetne, ale dość słodkie. :) Jednak... nie żałuję ani złotówki. :)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis i super blog - obserwuję! :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: www.tropikalnakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! :) Zaraz i ja wpadnę do Ciebie. :))

      Usuń