poniedziałek, 5 stycznia 2015

#3 Prosty przepis na kakaowy omleto-placek

Czyli przyszła pora na pierwszy przepis! Wolne dni sprawiły, że naprawdę poszalałam-  wypróbowywałam, mieszałam i eksperymentowałam w kuchni. W niedzielę wyczarowałam jedno z najpyszniejszych śniadań, jakie jadłam(to połączenie z tymi dodatkami było prze-py-szne!) Zdrowe, a co najważniejsze bardzo smaczne!
   ___________________
        Przepis
Na wstępie tylko zaznaczę jeszcze, że podaję wersję na mniejszą porcję. Można troszkę z proporcjami poszaleć (np. 2 jajka + więcej otrębów) itd., ważne aby wyszła dość jednolita, nie za bardzo lejąca się masa. 


Baza:
~1 jajko
~40g otrębów owsianych (lub płatków owsianych)
yżeczka kakao
~1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
~połówka banana
~kilka łyżeczek wody
Sama baza to tylko około 250 kalorii, a nawet mniej.

Wszystkie składniki należy dokładnie zmiksować do uzyskania dość gładkiej konsystencji. Banana najlepiej najpierw pokroić na mniejsze kawałeczki. Następnie smażyć na patelni pod przykryciem bez dodatku tłuszczu z obu stron. Przewrócić na drugą stronę chwilę potem, gdy na cieście pojawią się "bąbelki"(drugą stronę podsmażyć o wiele krócej, to naprawdę chwilka).
(ze zdjęcia)
Dodatki:
~serek wiejski
yżeczka masła orzechowego
~połówka banana do dekoracji
yżeczka płatków migdałowych
~mandarynka

Tak naprawdę można z dodatkami poszaleć. Mniej zdrowszą wersją jest wysmarowanie naszego omleto-placka nutellą, która nieco się rozpuści. Jest to raczej mniej "fit"opcja, jednak przygotowana dla mojego taty - bardzo mu smakowała. Pomysłów może być mnóstwo, sama wypróbowywałam wielu kombinacji. Pofantazjujcie! Co jakiś czas będę umieszczać na blogu inne wersje omleto-placka. :)

SMACZNEGO!

5 komentarzy:

  1. Napewno spróbuję :D :D :D Będę częściej odwiedzała Twój blog ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Zapraszam Cię serdecznie! :)))

      Usuń
  2. kurcze... kusisz... i faktycznie łatwy przepis... powinnaś pracować w marketingu, tłumy waliłyby dla Ciebie tłumami :)

    OdpowiedzUsuń